Team Rybářů bez hranic

Sraz Rybářů bez hranic 2014 – Křetinka

Letní prázdniny byly téměř ve své polovině a proto jsme se rozhodli neváhat a vyrazit na každoroční  týmový sraz Rybářů bez hranic. Tentokrát jsme vyrazili na svazovou vodu, přesněji na vodní nádrž Letovice – Křetinku 110ha.

Sraz se konal 17 – 20.07. 2014 (neoficiálně od 14.07.2014). Počasí bylo v tomto termínu téměř nejteplejší v celém roce a denní teploty nešly pod 30°C.

Počasí na křetince

Křetinka Křetinka 1

Martin a Honza vyjeli o pár dní dříve, aby danou vodu ozkoušeli a našli vhodné místo k lovu. První den jeli na rybník o rozloze zhruba 3ha – Letovický rybník, zde však byly ryby nemocné a opravdu nepěkné, plné boláků viz foto.

Letovický rybník Letovický rybník 1 Letovický rybník 2 P1060852.JPG

Následující den se rozhodli vyzkoušet letovickou přehradu (Křetinka). Křetinka byla díky vysokým  teplotám úspěšnější, jelikož ryby vyhledávaly chladnější a lépe okysličenou vodu. Proto byla Křetinka lepší volbou než malý, mělký rybník.

P1060834.JPG P1060835.JPG P1060860.JPG P1060868.JPG

Třetího dne 17.7. se celý náš tým kolem poledne sešel na chatě. Při dlouhém čekání na Frenkáče a opravdu šílenému teplu některým členům trošku hráblo :D.

Frenky zařizoval nová trička a čepice s logem teamu, rád bych tímto za celý team poděkoval Petru Cvilínkovi, za rychlou a kvalitní práci na tričkách i čepicích, takže ihned po příjezdu jsme začali fasovat nové oblečení.

P1060896.JPG P1060905.JPG

Po rychlém zabydlení posledních členů na chatě padlo rozhodnutí vyrazit na ryby. Kvůli časové tísni a náročné cestě, jsme dali přednost Letovickému rybníku s nadějí na pár zdravých ryb. Přes horké počasí se rybám na prut příliš nechtělo a navíc kvůli velkým vedrům k večeru přišla silná bouřka a déšť (tradice je tradice díky Jirko), proto jsme návštěvu rybníku předčasně ukončili a vyrazili na chatu. Večer se počasí umoudřilo takže zbyl čas i na opékání špekáčků a netradiční opékání sýru Eidam 😀

P1060993.JPG P1060996.JPG

Druhý den jsme v časných ranních hodinách vyjeli na Křetinku, na předem vybrané místo. Cesta tam byla docela „sranda“. Svah k vodě měl při dokonalém suchu schůdnost sebevražedného maniaka a jelikož pršelo celou noc, tak s našimi těžkými věcmi na zádech nám to klouzalo jako po másle…ale vše jsme v pořádku přežili.

Video je z prvního dne = bylo sucho… 🙂

Když jsme konečně dorazili na místo, rozbalili věci a nahodili udice přišel zhruba po půl hodině na prut první kapr z hloubky. Někteří zkoušeli i mělčinu, ale protože i další kapři přicházeli z hloubky začali jsme hloubku intenzivněji zakrmovat. Díky velmi čisté vodě a vyšší poloze nad vodní hladinou jsme pozorovali neustálé útoky bolenů na hejna rybek. Rozhodli jsme se tedy další den věnovat i chytání dravců. Dohromady se za tento den vytáhlo okolo 30 kaprů a pár amurů.

P1060901.JPG P1060907.JPG P1060920.JPG P1060975.JPG

Díky aktivitě dravců bylo rozhodnuto, že se to na ně prostě musí zkusit. Fidis a Martin dostali za úkol za úsvitu vyrazit na nástražné rybky, Frenky a starej Frenkáč měli zabrat lovné místo a Jiřík a Honza s Medvídkem si dali pár hodin spánku k dobru.

Pohoda na chatě křetinkaPohoda na chatě křetinka 2

Následně jsme se opět všichni setkali na přehradě a nahodili udice. Fidis  psychicky nevydržel pohled na lovící boleny a ihned se šel věnoval jejich lovu.Chytal na menší ouklej (na ocásek na hladinu) a nakonec přemluvil bolena kolem 60 cm.

P1060964.JPG P1060965.JPG

Ti, co chytali kapry používali masové pelety a sladkou krmící směs. K večeru aktivita kaprů utichla a slabě se ochladilo, proto bylo zaveleno – jdeme na dravce (bohužel, v oblasti nebylo možné nástražné ryby ulovit 🙁 ). Kromě jednoho neproměněného záběru se povedl jen candát a tak jsme před půlnocí lov ukončili. I tento den se povedlo chytit velké množství kaprů, opět i pár amurů a hlavně chytali všichni což bylo to důležité.

Křetinka 3 Křetinka 2 Křetinka 1

I tak jsme za třídenní výpravu nachytali spousty ryb, užili si opravdu hodně zábavy a společných chvil.

Video ze srazu 2014 – dobře se bavte 🙂

Video doporučujeme sledovat v rozlišení HD.

Těšíme se na další sraz v roce 2015.

Více fotografií hledejte v galerii.

Pokud máte chuť se k nám připojit, spojte se s námi na FB.